torsdag, december 09, 2010

torsdagas kvällar har vi spinning med THC o idag va de Keith som höll i passet eftersom ja sa nej till att hålla de pga ja har aldrig hållt i ett pass plus kände att ja inte skulle hinna att göra ett pass..
Men iaf han hade kokat ihop ett pass där vi började med 10min uppvärmning sen va de dags för första blocket som va 10min i tröskel körning  med en kadens på 48 så väldigt mycke motstånd skulle de alltså vara sen va de vila i 3.5min...block 2 va ett 4*4 pass med 2min vila mellan varje fyra o dom 2 första fyrorna skulle kadens vara ca 65 o dom 2 sista skulle kadensen vara ca 85 o pulsen skulle vara över mjölksyre trösklen varje gång när de va avklarat så av den en vila i 3.5min innan de va dags för sista blocket som va tabata alltså 20sek gå på max o 10sek vila (stilla stående) o detta skulle vi göra 8 gånger innan de va vila igen o passet va avklarat...låter de skoj eller...
Tro ja ska köra de igen i helgen fast öka tiden på block ett till 20min med en låg kadens med mycke mycke motstånd...

Peter K sa en kul grej o de va att de är 14veckor kvar tills vi åker till Italien han va lite nervös över en grej med de va bara en baggis enligt han o känner ja han så är den löst inom en snar framtid..

Bokade in mej på dubbelpass spinning på lördag morgon  innan jobbet för man tyvärr inte hinner träna efter jobbet för då ska man ner i källaren o slava i tvätt stugan ..
Om de blir någon ute cycling med THC denna helg vet ja inte för dom pratar om mera snö så ja lämnar den frågan öppen tills vidare annars blir de spinning istället men då ska pulsen vara på minst tröskelnivå ...för vi kan nu välja mellan cykla ute eller vara inne o köra spinning med THC på söndagarna....

Inga kommentarer: