söndag, september 19, 2010

Dagens

cykelrunda med thc va en kall o blöt runda o de kan man lugnt säga för efter 8,5mil i regn o blåst så stod ja säkert en 20min i en varm o go dusch för att få tillbaka värmen i kroppen så nedkyld va man, hoppas nu bara man inte drar på sig en förkylning för de har ja inte ork med nu...
En annan sak är att man har öppet sagt att man funderar starkt på att byta till sub8 gruppen så nu är de bara att träna på o vara glad.
Fick ett bra tips på ett spinning program eller rättare sagt de är för en monarkcykel men ja har ingen sån men de funkar lika bra på en spinning cykel.
Programmet går ut på att man börjar med ca 15-20min uppvärmning o sen kör man på med så högt motstånd som motsvarar ungefär 7kilo på en monark test cykel i 10 sekunder sen vilar man i 20 sekunder sen kör man på igen på max i 10 sekunder o så fortsätter de tills man inte orkar mera o efter de rullar av bena i en 15min.
Fick tipset att dagen efter man har kört de passet att ha en vilodag för passet ska visst vara rätt så jobbigt så nu gäller de att planera in så man kan använda sig att detta program, för de verkar vara nått för mej för ja behöver bli starkare i bena.
Emma på gymmet är på mej att ja ska börja gå på hennes atleticpass för de ska visst vara bra för en som cyklist, de o sen finns de alltid coreboll som oxå ska vara bra för en cyklist..
Sen börjar ja fundera på om man ska börja med easyline igen fast då gå på de på tisdagar för då är de på 45min istället för de normala 30min...

Inga kommentarer: