söndag, januari 17, 2010

Ja gjorde

ett konditionstest igår på hur o var mjölksyran nivån låg på en plus man gjorde ett watt prov där man skulle trampa allt man kunde under 4min..

Första provet gick bra fast man undrade litet vad dom andra sa när de inte kändes ansträngande vilket ja inte redigt kunde hålla med om fast farligt va de inte ....de roligaste o lite pinsamt va när ja skulle kliva av den cyklen så fastnade min vänstersko gick inte att få loss den utan man fick ta loss foten o verkligen ta i för att få loss den....O sen va de bara att kliva på wattbiken efter man hade ställt in den o Johan kopplade på en mask på en de va många som klagade på den masken men ja kände inget obehag med den fast de kan oxå bero på att när ja jobbade på mitt förra jobb så använde ja mej av en gasmask rätt så mycket ju kanske därför kände man inget obehag, va vet ja...

Men när man satt där med masken på sig på cyklen så släppte all de där man kände i magen utan man började samla krafterna o tankarna inför de slutliga provet där man gick verkligen ut för hårt trampade direkt upp i 710 watt direkt men började tänka lasse för fan lugna ner dej.. bränn dej inte nu direkt, va tankarna o de började bränna i bena så tittade man på klockan då hade de gått 23 sekunder när de hade gått 1 min fick ja växla ner ifrån 5 till 4 läge på wattbiken för annars hade ja inte klarat dom 4 min men tack vare att Johan stod jämte en peppade på en så så tryckte man på.... då började man tänka de Jens Voigt sa om när bena skriker till huvudet att de gör ont att de vill sluta trampa då ska man tänka håll käften bena o gör som ja säger o trampa på...när man passerade 2min så va man så trött o så ont hade man i bena..men Johan stod lugnt jämte o peppade på en, hade han inte gjort de så hade man säkert fått ett mycke sämre resultat kanske till o med slutat o trampat vid 2 min gränsen för då va man nere i ca 280 watt men började nästan skälla på en i tankarna för att man började släppa av men lyckades få upp den iaf o när man passerade 3min så kändes väldigt trött i bena men ändå så gjorde man allt man kunde för att hålla watten så högt man kunde o lite till nästan så att man försökte till med en spurt eller vad man kan kalla de dom sista 20 sekunderna slutade med ett snitt på 355watt med max 710watt...¨

En annan sak är att man nu kan fatta varför folk tycker att man är smal av sig för kroppsfettet i procent va 6,5 på en men Johan tyckte att de va fint fördelat på armar o ben..vi pratade lite om min astma o enligt han enligt vad han kunde se så va de väldigt fina värden ja hade ...men nu kommer den en fråga hur ska ja kunna förbättra min värden tills i slutet av maj då vi gör nästa test men en sak är säker såna här tester ska ja fortsätta göra för de är bra o veta om sin kropp hur de ligger till med den...

Inga kommentarer: